Herstelling
Wat is er aan de hand | Wie herstelt / wie is verantwoordelijk |
---|---|
De zichtbare dakisolatie is los, kapot of weg door een fout van de huurder. | De huurder |
Er ligt vuil op de platte daken. De onderhoudsplicht is beperkt tot plaatsen die bereikbaar zijn met een ladder. | De huurder |
Er is nazicht of onderhoud nodig van een bereikbaar dak en dat kan op een veilige manier. De onderhoudsplicht is beperkt tot plaatsen die bereikbaar zijn met een ladder. | De huurder |
De dakpannen zijn los, kapot of weg door overmacht (bv. rukwinden). | De huurder |
De isolatie is beschadigd door waterinfiltratie. | De Voorkempen |
Er komt regenwater binnen, er is een lek. | De Voorkempen |
Er is mosgroei op het dak. | De Voorkempen |
Het dak heeft onderhoud nodig. | De Voorkempen |
Er is een wespennest. | De Voorkempen |
Opgelet
- Verwittig De Voorkempen als hij verantwoordelijk is voor de herstellingswerken.
- Voor het plaatsen van een schotelantenne kan het zijn dat u een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen nodig hebt. Neem daarvoor contact op met de gemeente of De Voorkempen.
- Gebruik het plat dak niet als terras of als opslagplaats voor huisvuilzakken.
Dringende herstellingen
Voor dringende herstellingen buiten de kantooruren of in het weekend kan je terecht op ons algemeen telefoonnummer 03/690 09 20. Je wordt automatisch doorgeschakeld naar ons antwoordapparaat. Spreek hierop je naam, adres en telefoonnummer in en de reden waarvoor je belt. Onze technische dienst beluistert dit regelmatig en belt je zo snel mogelijk terug.
In noodgevallen moet je eerst en vooral bellen naar het nummer 100 (ambulance/brandweer), 101 (politie) of 112 (Europees noodnummer).